آموزشی


آموزش اتصال crisp به چت بات هوشمند روتیک

blog

آموزش اتصال crisp به چت بات هوشمند روتیک

خبر خوب برای شما صاحبان کسب و کارها این است که دیگر نیاز نیست از بستری که بر روی آن خدمت پشتیبانی آنلاین ارائه میکنید جا به جا شوید، ما در روتیک تلاش هایی کرده ایم که بتواند به آسودگی شما در استفاده از خدمات ما منجر شود.

برای اتصال حساب کاربری Crisp به خدمات هوشمند ما، اولین چیزی که نیاز دارید ایجاد حساب کاربری روتیک و انتخاب یکی از پلن های قیمت گذاری از اینحا میباشد. 

دریافت توکن

پس از ساخت حساب و ایجاد سازمان در وب سایت ما، در صفحه ی اصلی داشبورد به شما یک توکن ارائه میشود که دریافت آن اولین قدم برای اتصال هر نرم افزاری به خدمات هوشمند ما میباشد. این توکن بسیار مهم است، پس در حفظ آن کوشا باشید!

پنل کاربری روتیک

ایجاد حساب کاربری crisp

مرحله ی دوم برای استفاده از خدمات ما بر بستر crisp، ساخت یک حساب کاربری در این نرم افزار میباشد.

برای این منظور کافیست تا وارد وب سایت crisp شده و اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید تا صفحه ای شبیه به صفحه ی زیر را ببینید:

ثبت نام در crisp

دریافت توکن Crisp و درج در پنل روتیک

برای این منظور به این آدرس مراجعه کرده و سپس وارد حساب Crisp خود شوید. پس از ورود میتوانید Token Identifier و Token Key را مشاهده نمایید:

دریافت توکن Crisp و درج در پنل روتیک

پس از ورود به حساب خود اطلاعات زیر را دریافت خواهید نمود، آنها را کپی کرده تا در مرحله ی بعد در پنل روتیک وارد کنید:

دریافت توکن Crisp و درج در پنل روتیک

درج اطلاعات اولیه در پنل روتیک

پس از دریافت اطلاعات بالا ، به حساب کاربری خود در روتیک وارد شده و سپس در منو به بخش " ربات ها > مشاهده لیست " مراجعه نمایید تا لیست ربات های تعریف شده توسط خود را مشاهده کنید، اگر تا به حال رباتی نساخته اید؛ اولین ربات خود را با استفاده از دکمه ی "  افزودن + " و تعریف اطلاعاتی دلخواه ایجاد کنید.

سپس اگر کانالی برای این ربات درج نشده، بر روی دکمه ی " تنظیمات اتصال" کلیک کنید و یا در غیر اینصورت با کلیک بر روی دکمه " عملیات " و انتخاب گزینه " تنظیمات اتصال و کانال ها " به صفحه ی زیر وارد شوید. با انتخاب گزینه ی " تنظیمات پیام رسان Crisp " ورودی ها، آماده ی دریافت اطلاعات کپی شده هستند. این اطلاعات را در هریک از این ورودی ها به طور جداگانه قرارداده و ذخیره را بزنید:

درج اطلاعات اولیه در پنل روتیک

سپس به صفحه ی " ربات ها " باز خواهید گشت و با کلیک بر روی گزینه ی " لیست تنظیمات و کانال ها " میتوانید کانال ارتباطی افزوده شده و اطلاعات آن را مشاهده نمایید:

درج اطلاعات اولیه در پنل روتیک

تنظیم کردن Crisp و اتصال به روتیک

بعد از ورود به حساب Crisp خود، وارد بخش تنظیمات شوید و مطابق تصاویر ادامه دهید:

با مراجعه به بخش Website Settings وارد تنظیمات وب سایت خود شوید:

بخش تنظیمات سایت را تا رسیدن به گزینه ی Advanced configurations (تنظیمات پیشرفته) به پایین پیمایش کنید و در منوی Web Hooks روی گزینه ی Add a Web Hook کلیک کنید:

 در اینجا مطابق تصویر نام را Rotic قرار دهید، سپس در بخش Url to be called آدرس زیر را وارد کرده و به جای کلمه ی TOKEN ، توکن پنل روتیک و به جای BOT_USERNAME نام کاربری ربات روتیک خود را وارد نمایید:

 

https://rotic.ir/api/v2/services/TOKEN/ai/chats/crisp/BOT_USERNAME

خب! تنظیمات تمام شد و حالا باید بتوانید بدون مشکل پاسخ ها را از روتیک دریافت کنید:

اگر تمام تنظیمات را درست ست کرده باشید و مشکلی وجود نداشته باشد، بعد از اولین پیام و نوسازی صفحه، میبایست کلمه ی Active پشت سر نام Web Hook شما نمایش داده شود.

تنظیم کردن ساعات کاری

در آنها برای مشخص کردن ساعات کاری ربات ها ، با مراجعه به صفحه بروزرسانی سازمان، ساعت کاری آن را تغییر دهید.

 

همه نظرات

نظری یافت نشد!

پیامی ارسال کنید