اخبار


داستان پیروزی با اقتدار روتیک در کمپین مشترک لینکداین 100 استارتاپ و یکتانت

blog

داستان پیروزی با اقتدار روتیک در کمپین مشترک لینکداین 100 استارتاپ و یکتانت

دوشنبه هفته گذشته بود که مسئولان 100استارتاپ با ما تماس گرفتند و خبر از برگزاری کمپینی مشترک با یکتانت در لینکداین دادند. موضوع کمپین از این قرار بود که سه جایزه 15 میلیون تومانی تبلیغات برای سه نفر اول در یکتانت در نظر گرفته شده است؛ و شما میتوانید با دعوت کردن دوستان و خانواده خود به کامنت کردن عدد 31 زیر این پست، از برندگان این مسابقه باشید. در کنار همه ی اینها یک عکس برای ما ارسال شد که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بود و میباست بهترین و سریعترین راه را برای برنده شدن در این کمپین به کار میگرفتیم.

روتیک در رویداد 100 استارتاپ و یکتانت

برای شروع طبیعی بود که از انتشار این عکس در حساب رسمی لینکداین شرکت شروع کردیم. پس از این انتشار هرکدام از همکاران پست مربوطه را در لینکداین خود همرسانی نمودند. اما بازتاب ها آنطور که توقع داشتیم نبود. بعلاوه تعداد دنبال کنندگان لینکداین شرکت نیز زیاد نبودند. بنابراین این پست را به شکل رسمی در حساب های شخصی خود نیز منتشر نمودیم تا اهمیت ویژه ای در بین نزدیکانمان در این شبکه پیدا کند. ورودی های 31 شروع شد و رشد نسبتا مطلوبی داشت. ما نیاز داشتیم تا لیدر این رویداد شویم و بعد از آن تنها کاری که باید میکردیم این بود که لیدر بمانیم!

بنابراین هرکدام از ما 1 نفر از پر مخاطب ترین نزدیکان خود را انتخاب و فرد مربوطه را قانع کرد تا این مطلب را به طور مخصوصی در واتس اپ یا هر کجای دیگر برای تمام کانکشن های خود ارسال کند. خب این تصمیم استراتژی خوبی بود و خیلی راحت توانستیم تا شب اول را با اختلاف بسیار به عنوان نفر اول سپری کنیم.

رشد شب اول به قدری بود که تا عصر فردا آن روز ما همچنان با اختلاف اول بودیم. بعد از بروز این موضوع شروع به انتشار این رویداد برای همه ی فالور های خود در اینستاگرام کردیم. ما این کار را عمدا به طور شبکه به شبکه انجام دادیم تا علاوه بر کنترل ورودی ها، بتوانیم مخاطب ها را نیز مدیریت کنیم. ورودی از اینستاگرام تا شب سه شنبه ادامه داشت و اختلاف را تا حد مطلوبی برای صبح روز بعد افزایش داد.

با انتشار آمار ساعت 11روز چهارشنبه و اختلاف 10 درصدی ما و نفر دوم، انتشار این پست در کانال های تلگرامی شروع شده و سیل عظیمی از 31 ها را روانه پست مربوطه ساخت. یکی از نکات ضعف سایر رقبا این بود که این لینک طولانی را بین مخاطبان خود همرسانی میکردند و خیلی از افرادی که پست مربوطه را مشاهده میکردند عملا نمیتوانستند وارد پست شده و عدد 31 را کامنت کنند. اما ما از همان ابتدای کار با ایجاد لینک rotic.ir/100 توانستیم برد مطلوبی نسبت به آنها داشته باشیم. خب الان ظهر چهارشنبه است! ما و رقبا به شدت از این رقابت نفس گیر خسته شده ایم. این درست است که ما همچنان اول هستیم اما نیازمندیم تا این جایگاه را به طور کامل و با حفظ اختلاف تثبیت کنیم. برای همین شروع به پیام رسانی نفر به نفر به نزدیکان خود در لینکداین نمودیم که حجم به مراتب بالاتری نسبت به دو روز پیش را روانه این پست نمود.

آخرین ضربه به همه ی رقبا آن جایی بود که تصمیم  به انتشار پست زیر در شبکه های اجتماعی گرفتیم و احساسات خیلی ها را برانگیختیم؛ با این کار این حس در آنها ایجاد شد که اگر میتوانند واقعا از ما حمایت کنند تا اول بمانیم. اما ما همچنان با اختلاف اول بودیم؛ ولی خب چه چیزی بهتر از پیروزی مقتدرانه؟!

به طور کلی رمز پیروزی ما چهار چیز بود:

  1. خودباوری
  2. جلب اعتماد
  3. حفظ روابط
  4. برنامه ریزی و مدیریت

همه نظرات

نظری یافت نشد!

پیامی ارسال کنید