راهکار ها


چگونه چت بات ها به بهبود عملکرد و بهره وری در محیط کار کمک میکنند؟

blog

چگونه چت بات ها به بهبود عملکرد و بهره وری در محیط کار کمک میکنند؟

در اینجا به 5 مورد از کاربرد چت بات ها که باعث بهبود عملکرد و بهره وری در محیط کار میشوند میپردازیم.

1-کاهش بار نیروی  انسانی و بازآورد عملکرد بیشتر:

کار زیاد در هر سازمان روتین و تکراری است. چت بات ها در انجام کار های تکراری، عملکرد بهتری نسبت به انسان ها دارند. آنها سریعتر و اغلب با کارآیی بیشتری به فعالیت میپردازند چت بات ها فوق العاده متمرکز هستند و به راحتی حواسشان پرت نمیشود. اختصاص دادن کارهای زیاد اما سطح پایین به یک ربات میتواند وقت را برای کارهای با ارزش انسان که در آن دانش ، شهود و همدلی نیاز است آزاد کند.

چت بات ها به شما کمک میکنند به جای این که در انجام وظایف خود گمراه شوید بتوانید خیلی راحت کارهای مهم خود را انجام دهید. همچنین آنها میتوانند با ساده سازی و استاندارد سازی مهارت ها کارآیی ایجاد کنند. با سپردن کارهای تکراری به چت بات ها میتوانیم از عوامل انسانی در حل مشکلات پیچیده مشتری، بستن معاملات، استراتژی های برنامه نویسی و ارائه چشم انداز و رهبری استفاده کنیم. این تقسیم کارانجام شده منجر طبه صرفه جویی در هزینه و افزایش رضایت مشتری، بازگشت بهتر سرمایه، افزایش بهره وری و افزایش عملکرد میشود.همچنین میتواند روحیه کارمندان را تقویت کند.

2-ارائه خدمات و رضایت مشتری:

گفت و گو یکی از ویژگی های اصلی چت بات ها میباشد. آنها میتوانند زبان طبیعی را پردازش کنند.آنها در برخورد  با سوالات مشتری تبحر دارند و مشتریان میتوانند از چت بات ها به جای پرسیدن سوالاتشان، از طریق مکالمات تلفنی با برنامه های پیام رسانی ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر بسیاری از تعاملات آنلاین که با آنها درگیر هستیم ربات ها هستند نه انسان ها . چت بات ها درهر زمان از شبانه روز آنلاین هستند.

آنها میتوانند پاسخ های سریع و آنی را ارائه دهند. کمپانیIBM    تخمین زده است که مشاغل سالانه  1.3 تریلیون دلار برای 265 میلیارد تماس مشتری هزینه میکنند. این هزینه ها برای مشتری حیاتی است زیرا از دست دادن مشتری برای کسب وکارها گران و بد است. چت بات ها با سرعت بخشیدن به زمان پاسخ دهی، پاسخ دادن به 80% درصد از سوالات معمول و به طور انتقادی، آزاد کردن نمایندگان برای کارهایی با چالش بیشتر، به مشاغل در صرفه جویی هزینه های خدمات مشتری کمک میکنند. آنها هرگز خسته نمیشوند، به استراحت نیاز ندارند، بیمار نمیشوند، شغلشان را فوری عوض نمیکنند و به مرخصی طولانی مدت نمیروند، اینها  از مزایای معمول اتوماسیون میباشد.

3- دادن مجوز PA  مجازی به همه:

با ربات چت باتی که در دست دارید میتوانید به عنوان یک دستیار شخصی مجازی استفاده کنید ، وظایفی را به او محول، و از آنها اطلاعاتی را به طور بی وقفه درخواست کنید. چت بات دقیقا میتواند مانند یک دستیار انسانی تنظیمات برگزیده شما را بیاموزد و نیازهای شما را پیش بینی کند. چت بات ها دسترسی فوری به اطلاعات را در صورت نیاز برای شما فراهم میکند. این بدان معناست که شما نیازی به اتلاف وقت برای یافتن آن ندارید. آنها به شما کمک میکنند تا بتوانید زمان را بهتر مدیریت کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. و همچنین میتوانند برای شما جلسات رزرو کنند، برنامه های سفر را ترتیب دهند ، در مورد هزینه ها، تعطیلات و سایر مراحل و روش های منابع انسانی اطلاعاتی به شما بدهند.

مدیران پروژه میتوانند از چت بات های داخل پروژه  و ابزار های گردش کار مانند slack  برای اطلاع از وضعیت کار، وظایف معلق و مدیریت برنامه پروژه و تمام وابستگی های آن استفاده کنند.

 

دلیل اصلی ضعف ارتباط درون سازمان ها بهره وری و عملکرد ضعیف است. با داشتن یک چت بات، هیچ عذر و بهانه ای برای نداشتن اطلاعات مورد نیازهنگام نیاز به آن وجود ندارد.

همچنین چت بات ها میتوانند در پروژه های بزرگ نیز کمک کنند. آنها کمپانی های بازاریابی، ارائه عکس العمل های ایمیل، ارسال بروزرسانی، اجرای کمپین های تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام  را اجرا کنند. چت بات میتواند تحقیقاتی را برای فعالیت های بازاریابی ارائه دهند و حتی مشتریان را تعقیب کنند.آنها کمپانی های بازاریلابیريال

4- یادگیری لنگر در گردش:

آگر چت بات را در گردش کار، در مکان و زمانی که به آن نیاز دارید، قراردهید، یادگیری موثرتر میشود.یادگیری از طریق تعامل و ارتباط برقرار میشود.بنابراین داشتن یک چت بات به عنوان یک مربی شخصی و دوست یاد گیرنده، پشتیبانی و یادگیری مداوم و شخصی را در محل کار امکان پذیر میکند.

تصور کنید یک کاری را انجام میدهید و تمام اطلاعات لازم را در دسترس دارید. این همان چیزی است که چت بات ها به شما ارائه میدهند. شما میتوانید سریع تمام اطلاعات را در دسترس داشته باشید.

ممکن است مشتریان شما به اطلاعات خاصی نیاز داشته باشند. شما با کمک چت بات ها تمام وقت جواب را با خود دارید. یک چت بات میتواند به درخواست های خاص در زمان واقعی پاسخ دهد. وآنچه را که شما خواسته اید به یاد می آورد تا درصورت تکرار سوال مشابه، اطلاعات را اصلاح کند همچنین نیازی به طراحی مجدد سیستم های خود و یا به دست آوردن سیستم های جدید نیست، چت بات ها در داخل برنامه های موجود رشد میکنند این یک عملکرد پشتیبانی به موقع و در حین کارموجب صرفه جویی در وقت و تلاش و در نهایت هزینه میشود. رضایت مشتری را فراهم میکند و اعتماد به نفس کارمند را افزایش میدهد. دسترسی ضعیف به اطلاعات صحیح مانع عملکرد و بهره وری میشود. چت بات ها با از بین بردن این موانع دسترسی، آنهارا تقویت میکنند. یه طور خلاصه شما میتوانید بسیاری از فعالیت های کاری روزمره خود را به چت بات ها بسپارید. آنها رد حال حاضر ارتباط آشکاری با قسمت های اصلی یک سازمان دارند. منابع انسانی، L&D، پشتیبانی و خدمات مشتری، مدیریت پروژه، IT و تاثیر آنها در حال افزایش است. اینها باعث صرفه جویی در هزینه ها، ارائه کارایی و افزایش بهره وری میشوند و به همتایان انسانی خود مکان و فرصت را برای بهبود عملکرد میدهند. اگر از چت بات ها در محل کار خود استفاده نمی کنید شاید زمان آن فرا رسیده باشد که این کار را انجام دهید.


منبع: elearningindustry

همه نظرات

نظری یافت نشد!

پیامی ارسال کنید